keskiviikko 18. elokuuta 2010

Ripaus harmia

Tämä kaunis kangas hurmasi minut erään nettikaupan sivuilla.
Tilasin sitä pienen palasen kummityttöni tilkkupeittoa varten.
Toimitus oli nopea ja kangas aivan ihana.

Mutta, mutta...
Kieroon leikattu pala aiheuttaa
paljon päänvaivaa,
tilkkutyössä kun palojen pitäisi olla saman kokoisia,
pari senttiä on iso puute yhden tilkun kyljessä.

Koska kauppa on mieleinen,
halusin korjata tilanteen asiallisesti,
ettei jäisi harmittamaan.
Laitoin puotipuksulle sähköpostia.
Laitoinpa palautteeseen senkin
että jäin ilman keittiöliinaa
vaikka sellainen oli luvattu sujauttaa mukaan
 yli viidenkympin tilauksiin.

Arvaatte vaan,
nyt harmittaa enemmän,
ei vastausta.
Olisin tyytynyt pelkään anteksi pyyntöön,
sattuuhan sitä.


Yritän karkottaa hiipivää väsymystä herkuilla.
En osannut päättää teenkö mustikkarahkaa
vaiko ihanaista hedelmärahkaherkkuani.
Laitoin rahkan ja kerman sekaan siis molempia,
tuoreita mustikoita lähimetsästä,
tuoreita hedelmiä etelänmailta :)
Pinnalle ripaus kookonhiutaleita.


Herkullista,
pirteää
ja lohduttavaa.


Joskus pienet asiat jäävät kalvamaan mieltä,
suututtavat
ja pistävät päivän pilalle.
Jaan siis kiukkuni teille,
rakkat lukijat,
heittäkää se taivaan tuuliin
ja jatkakaamme yhdessä
syksyn tuulien haistelua.

Tervetuloa kaikki uudet lukijat,
olette kultaisia!

Piupau

31 kommenttia:

  1. voi että tuollaiset asiat jäävät harmittamaan... Useimmiten huono palvelu on se, jonka vuoksi saatan jättää asioimatta kivoissakin putiikeissa. Iloa päivääsi lähetän täältä... :)

    VastaaPoista
  2. Harmillista tosiaan : / päästin osan kiukustasi taivaan tuuliin, nyt ne liikuukin vauhdilla kun tuuli on kova : )

    Harmi ettei kauppias ymmärrä kuinka pienellä asialla kuitenkin saisi tyytyväisen asiakkaan. Se ettei viestiin edes vastata ärsyttää vielä enemmän.

    Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
  3. No voi itku! :( Eipä ihme, että on jäänyt kalvamaan ja harmittamaan. Kyllähän palautteet kuuluu hoitaa asiallisesti, oli kyseessä sitten pikkuliike tai isompi ketju.

    Itse olen TOSI huono antamaan palautetta, yleensä vaan tyhmänä tyydyn siihen mitä saan. Ei ollenkaan fiksua ja olenkin yrittänyt opetella sanomaan jos aihetta on. Sinuna kyllä laittaisin sähköpostia uudestaan, ihan ystävällisesti edelleen, kuin tarkistaaksesi, onko edellinen posti tullut perille.

    Ihanaan syksyistä keskiviikkoa joka tapauksessa! :)

    -Päivi-

    VastaaPoista
  4. No onpas harmi. Saat oikeutetusti nauttia herkkupiirakkaasi pahanmielen poistoon, kuulosti niin herkulliselta.
    Täältäkin lähetetty kiukku taivaan tuuliin, niin eiköhän se ala helpottaa.
    Mukavaa päivää Sinulle!
    -päivi-

    VastaaPoista
  5. Kannattaapi soitella ja kysellä onko sähköposti mennyt perille,kun ei kuulu mitään.Ei kannata jättää asiaa lojumaan=tuumasta toimeen.Asioilla on tapana selvitä.
    Kivasti osaat kirjoittaa tuntemuksistasi:)
    Minäkin viskaan kiukun tuuleen ja toivotan iloa päiviin:)

    VastaaPoista
  6. Tuollaiset pikkuasiat harmittavat, varsinkin kun on niin paljon kauppoja ja ostopaikkoja mistä valita...
    Meilläkin oli harmittavainen eilinen. Saarelta soitettiin, että helga kuttumme on kuollut yht äkkiä puhallukseen(ähky). Tänään lähdetään "hautajaisiin" lasten kanssa. Tytöt itkivät niin kovasti... eikä uni tullut silmään.
    Nyt Olga jää yksin eikä tiedetä mitä sille keksittäisiin, kun vuohi tarvitsisi kaverin.
    Vettäkin satelee, onneksi viikonloppuna kaiketi vielä aurinko paistaa.
    Tsemppiä sinne päivääsi! Voi hyvin :)

    VastaaPoista
  7. Voi harmitus miten kävikään kankaan kanssa! Jää varmasti kaivelemaan mieltä pitkäksi aikaa.

    Herkullisen näköistä rahkaa, täytyypä lähtä itsekin aamiaiseksi tekemään mustikkarahkaa kun niin rupesi tekemään mieli. :)
    Aurinkoisia syyspäiviä sinulle ja perheellesi!

    VastaaPoista
  8. Voi kökkö! Itse tein joskus pari vuotta sitten nauhatilauksen erääseen suomalaiseen nettiputiikkiin (eikä mikään pieni sellainen). Tilaus ei ole vieläkään saapunut, tosin en ole saanut tilausvahvistustakaan. Kyselin perään sähköpostilla, eivät vastanneet. Koitin myös soittaa, eivät vastanneet! Todella outoa.

    Väärin leikattu kangas on vietävän ärsyttävää. Varsinkin tilkkutöissä, kankaalla ei juuri tee mitään jos se on kieroa.

    Parempaa onnea ensi kerralla!

    VastaaPoista
  9. Ehkä ovat vielä lomilla...

    Minulla on aina ennakkoluulo netistä tilaamista kohtaan. Postimyyntiaikana oli se sama tunne, että pitää käsin koskettaa ennenkuin voi ostaa.

    Mutta harmi kun tuolla tavalla hutiloivat ja pilaavat maineensa markkinoilla. Sillä sitähän se on!

    VastaaPoista
  10. Voi harmi! Mutta ehkäpä sieltä vielä jotain kuuluu? Jospa vaikka lomailu on estänyt yhteydenpidon..? Optimisti täällä hei ;)

    Itselläkin huono kokemus eräästä huonekalutoimittajasta tuolta pääkaupunkiseudulta päin. Tuo kauniita huonekaluja maahan, ja kuulun heidän sähköpostituslistallensa. Varasin tuossa keväällä kauniin pienen lasiovellisen kaapin heiltä, kun oli yksittäiskappaleita alennuksessa. Tuli viestiä, että on varattu mulle, ja että matkahuollolla tulee tänne. Mutta sitten ei yhtäkkiä kuulunutkaan mitään! Ei vastattu viesteihin, ei puheluihin. Kyllä jäi huono maku, ja olin jo niin suunnitellut, mihin vitriini tulee.. Luulen, että joku lähellä asuva ehkä kävi sen ostamassa, tuli helpommaksi heille?

    Mutta, näitähän sattuu :/ Iloa keskiviikkoosi joka tapauksessa!

    VastaaPoista
  11. Minä entisenä asiakaspalvelijana neuvoisin sinua ottamaan uudestaan yhteyttä tavaran lähettäjään ja nyt vähän kiukkuisemmalla tyylillä. Sinulla on täysi oikeus vaatia kunnollinen tavara. Älä anna periksi, liian kiltit jää aina alakynteen. Pura harmitus sinne, minne se kuuluu, äläkä anna sen kiusata omaa mieltäsi.
    TSEMPPIÄ !!!!!

    VastaaPoista
  12. Harmi juttu :( ota uuvelleen yhteyttä, ei tuommonen oo oikeen oli kyse kuinka pienestä asiasta tahansa.

    VastaaPoista
  13. Voi ei...harmittaa niin sun puolesta.

    Itse olen töissä asiakaspalvelussa, joten tiedän miten tärkeää hyvä palvelu on. Huonolla maineella kun on paha tapa levitä pitkällekin...

    Ihanaa jälkkäriherkkua olet kyllä loihtinut lohdutukseksesi! <3

    Ilon hetkiä loppuviikkoosi!

    VastaaPoista
  14. Voihan kenkku! Laita vielä uusi yhteydenotto ystävällisesti, että tuliko viestisi perille. Itselle kävi keväällä niin, että tilasin netistä 2 naulakkoa ja posliininumeroita. Yksi numero oli rikkoutunut ja toinen naulakko puuttui. Sain ystävällisen pahoittelun s-postitse ja ehjän numeron sekä puuttuneen naulakon ja pari pikkuista kynttilää lohdukkeeksi. Tuli hyvä mieli ja varmasti tilaan jatkossakin.
    Nappaan silti osan harmituksestasi ja nakkaan tuonne sadepilvien kuljeteltavaksi.
    Kookoshiutaleet olivat mielenkiintoinen lisä herkkuun. Taidanpas napata sen idean seuraavaan rahkaherkutukseen. Kiitos!
    KAuniit aterimet saivat ihan viipymään hetken ja toisenkin alakuvan äärellä.
    Iloisempia aatoksia päivääsi tähän!

    VastaaPoista
  15. Soittele sinne vielä. Ostin luultavasti samaisesta liikkeestä ovinuppeja, joista yksi oli rikkinäinen. Sähköpostiin ei vastattu, mutta puhelimitse sain nopeaa ja erittäin hyvä palvelua. Minulla himottaisi tuo sama kangas. Miten se kesti pesun?

    VastaaPoista
  16. Tuollaise jutut kyllä harmittaa. Hyvä palvelu ei pelasta huonoja tuotteita, mutta huonolla palvelulla ne hyvätkin tuotteet jää hankkimatta.

    Tuli hassu fiilis myös siksi, että taidan tietää, mistä tilausta teit. Enpä olisi minäkään uskonut!

    Pienet suuret sanat, niillä saa pelastettua päivän.

    Herkulliset välipalat sinulla. Nam!

    VastaaPoista
  17. Tuo on tosi ärsyttävää. Kangaskaupassa jossa usein asioin on tapana repiä kangas lankasuoraan. Silloin kangas kyllä menee oikein sen lankasuoran mukaan mutta voipa olla reunoissa heittoa jopa 10cm. Riivatun tympeää.. Joskus siitä valitinkin mutta "kun on oikea tapa tehdä näin" niin minkäs teet.. Joten ostan yleensä sitten 5-10cm yli todellisen tarpeen ettei lopu kesken. (Ja ei, en voi vaihtaa kangaskauppaa kun tällä kylällä on vain yksi.. ;D )

    VastaaPoista
  18. Kurja homma tuon kankaan kanssa. Mullekin tuli kyllä mieleen että olisko lomat sekoittamassa sähköpostien käsittelyä, sinuna kysyisin vielä :)
    Ja nyt kyllä tekis mieli rahkaherkkuja.. :)

    VastaaPoista
  19. On ikavää saada huonoa asiakaspalvelua. Vaikka harmia aiheuttavatkin tuollaiset myyjät, niin tekevät hallaa omalle liikkeelleen, sillä ihmiset äänestävät herkästi jaloillaan. Ihanat lohturuoat sinulla :)

    VastaaPoista
  20. Kylläpäs on ikävä juttu.Minäkin kehoittasin vielä ottamaan puhelimella yhteyttä.Jospa siellä on kiireitä,eikä sähköpostia ehditä päivittää.

    Minäkin tein juuri rahkaa mustikasta ja mustikkapiiraan.Herkkua tuli.Toivottavasti sinun herkkusi toi helpotusta pahaan mieleesi.

    Ihania astioita,taidan omistaa samaisen punaisen kannun.

    VastaaPoista
  21. Välinpitämättömyys ketuttaa ja aiheutta mielipahaa. Toivotaan, että vastaus vielä tulisi :) Ihanan herkullisen näköistä rahkaa :P

    VastaaPoista
  22. Harmittaa. Vähän samanlaiset kokemukset täällä. Yhteydenottoja, ei vastausta. Pikkuisen ikävä särö tulee muuten niin kivan kaupan kuvaan. Harmi tosiaan. Kiirekään ei oikein ole syy hoitamattomaan asiakaspalveluun :( Mutta heitetään harmit syystuulen matkaan. Nyt menen herkuttelemaan minäkin..

    VastaaPoista
  23. Harmillista, mutta soita toki vielä, jos asia vaivaa. Sulla taitaa olla ihan koko ajan jokin tilkkupeitto meneillään? Ja millä vauhdilla ne valmistuvat! Omat peittokankaani ovat taineet lojua tuossa sohvapöydän kulmalla kuukauden päivät. Odottavat sitä oikeaa hetkeä... :)

    Mahtava yksinkertainen herkkupala! Itse surautin tänään pirtelön mansikoista, mustikoista, jukurtista, kermasta ja hunajasta.

    Rentoja ja harmittomia hetkiä sulle moninverroin!

    VastaaPoista
  24. Kesän jäljiltä blogiasi lukemassa ja ajan tasalle päivittämässä. Selaamista riitti kesäkuun alkuun saakka, mutta kyllä se kannatti: kauniita kuvia, mukavaa tekstiä, ihania ompeluksia jne jne :)

    VastaaPoista
  25. Kiitos teille jokaiselle, yhdessä ja erikseen. Kiukut on tuuletettu taivaalle ja on aika valmistautua Pikku-M: n syntymäpäivään.
    Tilkkupeitto kummitytölle on pian valmis, olen itse oikein tyytyväinen. Esittelen sen teille myöhemmin.
    Ihanaa viikonloppua jokaiselle!

    VastaaPoista
  26. Hei, blogissani on sinulle jotain, käy katsomassa :)

    VastaaPoista
  27. grrr..hetken kiukuttelin puolestasi, tämä bittiavaruus on hyvä paikka purkautua! :D

    innolla odottelen tilkkupeiton näkemistä,joskus kun saisi itsekin semmoisiin aikaa

    VastaaPoista
  28. Blogissani on sinulle jotakin. :)

    VastaaPoista
  29. Ikävä juttu tuo, toivottavasti ovat jo vastanneet.
    Tilkkujen asettelu on tosi tarkkaa puuhaa, väsäilen täällä ensimmäistä omaani :)
    Herkkusi toi veden kielelle.

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  30. Munkin blogissa on sulle jotain... et varmaan ikinä arva, mitä ;)

    Ihanaa viikonloppua!

    -Päivi-

    VastaaPoista
  31. Todella harmillista ja ärsyttävää! Ei taida puotipuksu paljoa enään itse hoitaa asioitaan!

    Ota kumminkin uudestaan yhteyttä, jos vaikka asia selviäis!

    VastaaPoista